Två månader

Jag har haft problem med att gör inlägg, har suttit och skrivit på min surfplatta och när jag sen ska publicera det,  så har det inte fungerat. Igår satte jag mig vid datorn och då fungerade det inte att ladda ner bilder. 
I helgen var Lucas iväg på hajk med scouterna, Lucas innan han ska iväg.
 
 
Ryggsäcken är packad med kläder, sovsäck ,liggunderlag, regnkläder och gummistövlar m.m. De vandrade och fick bära sin packning själva!
 
Nelli är redan två månader!! Vi var på tvåmånaderskontroll med läkarundersökning igår. Nelli är en stark tjej son nu väger 6140 g och är 58,5 cm, allt var bra med henne. 
 
Nelli är en väldigt snäll liten tjej, skriker nästan ingenting, äter bra, ger oss många goa leenden och pratar på med sitt bebisspråk. Från att som nyfödd och vakna 2-3 gånger om natten, somnar hon nu ca 21 och sover fram till 04, de två sista nätterna har hon till med sovit till 05 och idag till 06:15. På förmiddagen brukar hon sova fyra timmar, resten av dagen är hon mycket vaken, sover korta stunder när jag ammat henne.
 
Nybadad Nelli
 
 
 
 
Imorgon ska jag och Nelli ut och resa. Vi kör till Alingsås för att besöka min mamma som fortfarande ligger kvar på sjukhuset, väntar plats på ett rehab. Efter några veckor där ska man utvärdera och man kanske kan få besked på om det blir ett annat boende. Vi ska bo i mammas lägenhet, det är första gången jag ska bo hemma utan att mamma är där, har aldrig gjort det tidigare. Helgen blir att besöka mamma, träffa mina syskon och röja en del i lägenheten. Mamma har inte orkat med att sköta den så bra de sista åren, min lillebror har hjälpt henne en del, men hon hade behövt hemtjänst, men vägrat. 
 
Snart kommer Simon hem från skolan, då blir det lite läxläsning med honom. Precis innan jul knäckte han koden till hur man läser, han har blivit jätteduktig. Han brukar läsa böcker för Nelli när jag ammar, han ser så stolt ut när han sitter hos mig i soffan och läser för lillasyster. Min lilla kille är inte så liten längre, han har vuxit i att vara storebror. En dag förra veckan fick han ha nyckel med sig till skolan då jag skulle in till Malmö med bussen. Var inte helt säker på att jag skulle komma hem i tid, att åka buss med vagn kan vara lite kruxigt om det är andra på bussen med vagn. Så var det just den här dagen, jag fick vänta på nästa buss och Simon var själv hemma i 20 minuter.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0